Wereld Hypertensie dag 2018

Journée de l'hypertension 2018 | Campagne par Magnetik | Case Study

Klant : Servier
Jaar :
2018
Campagne :
Sensibiliseringscampagne hypertensie

Media relaties – Stakeholders engagement – content creatie – social media – influencer marketing

MaGnetik ontwikkelde een geïntegreerde campagne om de Belgen te sensibiliseren om te reageren tegen hypertensie en hun bloeddruk te laten controleren. Hiervoor schakelden wij de Belgische influencer Jonathan Kubben Quiñonez (Mom I’m fine) in. Zijn moeder was altijd bezorgd als hij op reis vertrok. Maar voor de Wereldhypertensiedag werden de rollen omgedraaid. Jonathan zorgde voor haar en haar gezondheid. Daarom werd het concept « Mom I’m fine » veranderd voor deze campagne in « Mom are you fine ? » Een golf van solidariteit verspreidde zich over de sociale media. Verschillende Belgische influencers pikten spontaan de campagne van Jonathan op. 2 experten kwamen aan het woord tijdens de perscampagne. Meer dan 10 miljoen Belgen zagen de perscampagne (2 TV reportages, 11 radioreportages en een groot aantal artikels in dag-en weekbladen). De influencercampagne bereikte 500.000 Belgen.

MoustiqueRTBF