Spotlight gericht op de start-up Uessential

Brussels_Savonneries Bruxelloises _3 crédit Adrien Fontaine Photography

Klant : UESSENTIAL
Jaren : 2021- 2022
Actie : Uessential ofwanneer kunst toegankelijk wordt voor iedereen. Lancering van de start-up.

Persrelaties – Influencer marketing

MaGnetik heeft de schijnwerpers gericht op Uessential, een jonge start-up van het creatieve duo David Englebert en Nicolas Thiry. Deze start-up is gespecialiseerd in productverbetering, etalage-inrichting en het herinrichten van ruimtes.

David en Nicolas zijn echte magiërs die mensen inspireren om even aan de werkelijkheid te ontsnappen door middel van hun creatieve werk. Hun doel is om hun activiteiten en kunst verder uit te breiden door merken te helpen om zich te onderscheiden van de massa en het verlangen naar fysiek winkelen weer aan te wakkeren.

Iedere creatie is ongelooflijker dan de vorige, zoals een aurora borealis gemaakt van glycerinebars voor de etalage van Savonneries Bruxelloises (Koninklijke Sint-Hubertusgalerij). Of de restauratie in Indiase tribale stijl van klaslokalen in de basisschool in Pepinster die verwoest was door overstromingen. Het is een ‘Feel Good’-verhaal dat de harten van veel journalisten en influencers heeft geraakt. MaGnetik organiseerde een aantal interviews met het kunstenaarsduo. Bekijk enkele van de resultaten in de links hieronder.